שניים סינים עם פטיש גדול

בשורה חדשה לשוק הנדל"ן – הממשלה אישרה את ההסכם להבאת עובדי בנייה סינים לישראל. במהלך הקיץ הקרוב יגיעו לישראל כ – 6,000 פועלי בנייה סינים, אשר צפויים לסייע בזירוז קצב הבנייה.

במסגרת המאמצים שמשקיע שר האוצר, משה כחלון לפתרון משבר הדיור, אישרה היום (א') הממשלה את ההסכם הבילטרלי מול ממשלת סין אשר באמצעותו יגיעו אלפי פועלי בניין סינים לענף הבנייה בישראל במטרה להאיץ את קצב הבנייה והגדלתו.

 

מטרת ההסכם היא להסדיר את המסגרת הבילטראלית להבאת פועלים זרים לעבודה זמנית בישראל בצורה חוקית. במסגרת ההסכם שתי המדינות מסכימות על נקיטת אמצעים סבירים הנדרשים להגנה על זכויות העבודה של הפועלים במשך הליך הגיוס ותקופת העסקתם בישראל.

 

 

 

הסכם זה נחתם לאחר עבודה מאומצת של ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי והוא צפוי להצטרף להסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות עם ארצות נוספות כמו – בולגריה, אוקראינה, רומניה, ומולדובה שגם מהן צפויים להגיע עובדי בניין נוספים בהמשך.

 

ההסכמים נחתמו בהמשך להחלטת הממשלה משנת 2011 אשר קבעה כי העסקת עובדים זרים תחת בקרה ופיקוח תאפשר לשמור על זכויותיהם.

 

שר האוצר, משה כחלון: "אני שמח שהממשלה אישרה את ההסכם להבאת עובדים סינים לישראל. מדובר על אלפי פועלים שיסייעו לענף הבניה אשר זקוק לעוד ידיים עובדות. אישור ההסכם ייתן דחיפה לבניית דירות חדשות לטובת משפחות צעירות ויזרז את קצב הבניה בארץ".